honlaptérkép
típustörténet

leírások
képtár
letöltés
hírek
linkek
társoldalak
kapcsolat
Hírek
2007. ápr. 24-én este Sopronban kiolvadt a V63-144 5. tengelyén a marokágy. A moz-
dony mentésére ápr. 26-án került sor, amikor a ferencvárosi süllyesztős brigád a sérült
tengelyt kiemelte. A mozdonyt a 100-as gigantok reszortosának más elfoglaltsága miatt
én vittem haza Ferencvárosba. A tengenycsap sérülésének mértékét és a szükséges
javítás módját csak szétszerelés után lehet megállapítani.
A kiemelt tengelyről képeket itt láthatsz:
http://v63.atw.hu/Foto-0036.jpg
http://v63.atw.hu/Foto-0037.jpg
http://v63.atw.hu/Foto-0038.jpg
http://v63.atw.hu/Foto-0040.jpg
2007.máj.2.


2007.jún.30-án az 5. Tc motor bandázsszakadása miatt megállt a V63-047. A motor cse-
réjére júl.3-4-én került sor. A cseremotor a V63-037-ből származik, amely a mai napon
forgóvázcserére az Északi Járműjavítóba bevonult. A bandázsszakadt motort a V63-037
javításra bevitte magával. A mozdony forgóvázcseréje várhatóan 2007.júl.20-án készül
el
2007.júl.4.


Fogaskeréksérülés miatt vált szolgálatképtelenné a V63-040. A mozdony Szárliget elága-
zásnál haladt egy hegyeshalmi tehervonattal, amikor a sérülésbekövetkezett. A letört és a
fogaskerekek közé szorult fogdarab miatt leszakadt a fogaskerékház, az olaj elfolyt. A
mozdony ezután a kb. 5-10 km/h sebességgel begurult Tatabányára, ahol a baleseti
segélymenet a kiskocsit 2007.júl.3-án alátette. A mozdony így a saját lábán térhetett
haza Ferencvárosba. A sérülés mértéke csak a tengely kisüllyesztése és a hajtás szét-
szerelése után lesz megállapítható.
A kiskocsival kiemelt 1. tengelyről képeket itt látsz:
http://v63.atw.hu/P3190001.html
http://v63.atw.hu/P3190002.html
2007.júl.4.


A héten esedékes V1 vizsgálat során derült fény arra, hogy a V63-154 három tengelyén
a marokágyban átfolyás van. Mint ismeretes, a mozdony az utolsó forgóvázcsere óta
kisérleti jelleggel görgős csapágyakkal van felszerelve, amelyek eddig meglepetés-
szerűen jól vizsgáztak. Az átalakítás miatt a fogasház és a marokágy közti tömítés
is módosítva lett, amelyekkel most viszont probléma adódott. A mozdony a tegnapi
napon vonult be az Északi Járműjavítóba a szükséges javítások elvégzésére.
2007.szept.21.


Elkészült a V63-040 még július elején megsérült nagyfogaskerekének javítása. Miután
azonban a motorcsapágy sérülése miatt a motorra még bizonytalan ideig várni kell, a
mozdony a szintén a tengelyére váró V63-144 kiszerelt motorját kapta meg. Az össze-
szerelés utáni próba jól sikerült, így a mozdony október 9-én el tudott indulni.
2007.okt.20.


Elkészült a V63-154 marokágyainak javítása. Mint ismeretes, a mozdony kísérleti
görgőságyakkal van felszerelve, amelyekben a fogaskerékház és a csapágytér között
tömítési problémák adódtak. A szimeringeket az Északi Járműjavító kicserélte, így a
mozdony október 12. óta ismét dolgozik.
2007.okt.20.


A V63-155 forgóvázcserére bevonult az Északi Járműjavítóba. A forgóvázcsere
várhatóan másfél hónapig tart, tekintve, hogy a 100-as sorozatú mozdonyok a módosított
fogaskerékáttétel miatt saját forgóvázaikat kapják vissza.
2007.okt.22.


Kiolvadt a V63-153 6. Tc marokcsapágya. A sérülést az oktober 28-án tartott soros
napivizsgálaton fedezték fel. A tengely új csapágyainak méretreesztergálása már
folyamatban van, beszerelésük a napokban várható.
2007.nov.5.


Motorsérülés a V63-031-én. A 2007.11.5-én éjjel megtartott napivizsgálaton
megállapították, hogy a mozdony 6. Tc-motor kommutátor oldalán egy tekercszászló
kihullott. A motor tüzetesebb vizsgálata alapján, az esetleges további motorsérüléseket
megelőzendő a mozdonyt max 60 km/h sebességgel a honos műhelyébe (Nyíregyháza)
irányítottam, ahol motorcsere lesz szükséges.
2007.nov.6.
utolsó frissítés: 2007. nov. 6.